În urma conferinței eMAG la care am participat recent, am devenit curios să încerc și eu comanda cu livrare în easybox. Coincidența face că au instalat un easybox chiar la Mega de lângă mine. În prezentarea celor de la eMAG era menționat faptul că avantajul easybox este rapiditatea și flexibilitatea. Tot ce comanzi până la ora 00:00, este livrat a doua zi în dulap până la 7:00, iar comenzile plasate până la 12:00, sunt alimentate în dulapuri până la 17:00. Am zis hai să testez să văd cum stau lucrurile în practică.
Am plasat prima comandă la ora 21:19. Am primit email a doua zi la 3:43 cu expedierea comenzii, iar la 07:02 am primit mesaj că pot lua comanda din easybox. Ok, am fost impresionat! Deja mă simțeam prost că cineva a lucrat pe timpul nopții ca să-mi satisfacă mie moftul. Totuși, de dragul experimentului nu m-am oprit aici.
Am așteptat până la 11:57 și am mai plasat o comandă. Am primit confirmarea la 13:17 privind expedierea comenzii, iar la 15:53 deja puteam să iau comanda easybox. Deci în 4 ore comanda era deja era livrată.
Am forțat lucrurile și am mai plasat o comandă, dar de data aceasta produsul nu mai era vândut de eMAG ci de un partener. Comanda a fost confirmată sâmbătă la 8:49 AM, dar a fost expediată luni la 14:19. Am putut ridica produsul miercuri…după 4 zile. Prin urmare dacă comanzi prin parteneri nu mai beneficiezi de aceeași rapiditate. Sellerii rămân punctul slab pe eMAG. Mi s-a explicat că de la Sameday a venit întârzierea. Probabil performanța sellerilor se va îmbunătății dacă vor alege fulfillment de la eMAG. Abia aștept să introducă rating-ul pentru parteneri. Să vedem cum o să se mai cearnă…
Cum am ridicat produsul din easybox?
Atunci când ți se livrează comanda în easybox primești un email ce conține un cod pin și un cod QR. Poți alege să introduci codul pin sau să scanezi codul QR.
În momentul în care am plasat comanda am ales să fac plata cu cardul la easybox ca să trec și prin experiența asta. Atenție! Plata se poate face doar cu cardul. Nu acceptă cash.
După ce ai scanat codul QR, ți se va cere să apropii cardul contactless sau îl poți introduce în terminal. După confirmarea plății aparatul îți indică în ce parte se va deschide cutia și numărul ei. Easyboxul meu nu avea cutii numerotate, dar după ce am apăsat pe „Deschide Incinta”, cutia a făcut POP! și s-a deschis. Am luat produsul , am închis cutia și asta a fost tot.
Ghidul oficial este aici.
Vezi mai jos harta cu punctele de livrare. Easybox-urile sunt deja destul de răspândite prin tot Bucureștiul.
Care sunt condițiile de livrare la eMAG în easybox?
- pot fi comandate doar produse vândute de eMAG și de partenerii eMAG Marketplace din București și Ilfov care au contract cu Sameday Courier.
- plata se face doar cu cardul, online sau la ridicarea produselor; poate fi folosit și card contactless
- livrarea este disponibilă doar pentru comenzile de până la trei produse
- se pot livra în easybox doar produse de dimensiuni mici sau medii; eligibilitatea produselor poate fi verificată în pagina de produs sau în coșul de cumpărături
- livrarea este gratuită pentru comenzile de minimum 50 de lei; costul de livrare pentru cele cu valori sub 50 de lei este de 4.99 lei pentru produsele vândute de eMAG. În cazul partenerilor marketplace, costul de livrare poate diferi ți este afișat în pagina fiecărui partener.
Concluzie
Livrarea prin easybox e cea mai apropiată de experiența pe care am avut-o în SUA cu comanda prin Amazon. Acolo curierul pur și simplu mi-a lăsat coletul în fața casei. Este mult mai convenient să ridic un produs de la un easybox atunci când vreau eu decât să aștept curierul care ori vine, ori nu vine. În plus fiind lângă Mega, oricum am drum acolo.
Înainte obișnuiam să cer livrarea în showroom dacă nu-mi știam exact programul sau făceam o cumpărătură din impuls. Easybox-ul m-a scutit de drumul până la showroom și statul la coadă. Produsul este menținut în easybox timp de 72 de ore din momentul livrării. Intuiesc că o să fie un serviciu de succes pentru că e mult prea ușor tot procesul.
Dacă te abonezi la programul Genius ai transport gratuit în easybox pentru produsele livrate de eMAG și partenerii din Marketplace.
Abonamentul Genius este 99 de lei pe an, dar dacă folosești acest link primim amândoi câte 20 de lei.
Acum pot folosi 2 conturi eMAG beneficiile abonamentului Genius. Îl poți folosi și pentru a comanda de pe Tazz, FashionDays și Freshful,
Update 01.10.2019
- 16% din comenzile eMAG din Bucuresti au fost livrate prin EasyBox, 2% din toate comenzile din țară.
- din februarie 2020 vom putea folosi easybox-urile pentru a returna produse
- numărul lockerelor va crește la 300 până de Black Friday (15 noiembrie), iar până la finalul lui 2020 vor fi 1000 de lockere.
32 Comentarii
„Sellerii rămân punctul slab pe eMAG” Te-ai gindit ca poate nu e vina lor? Macar asa putea sa iti treaca prin cap ca nu din cauza sellerului nu ai primit coletul la timp ci din cauza curierului, in acest caz sameday, care sta foarte prost la tot ce inseamna logistica in zonele din afara Bucurestiului. Te ia naiba pina reusesti sa ridici sau sa trimiti un colet sameday in/din provincie pentru ca nu au nici masini, nici angajati, nici sedii, nu au mai nimic in tara.
În calitate de client pe mine nu mă interesează ce probleme are seller-ul cu Sameday, furnizori, stocuri,platforma Marketplace sau ce-o mai fi. Eu vreau doar să ajungă comanda în timpul în care mi s-a promis.
Dacă seller-ul respectiv a aderat la programul easybox si obseva că acel curier nu reușește să livreze în mod repetat comenzile la timp atunci ar trebui să înceteze să lucreze cu Sameday și să aleagă alt curier mai bun. Prin urmare să nu mai aibă opțiunea de easybox. Altfel este pur și simplu complice la neperformanță și nimic nu se schimbă. Probabil lucrurile se vor îmbunătăți pentru unii dintre ei când eMAG o să dea drumul la sistemul propriu de fulfillment.
Când am spus că „selleri rămân punctul slab eMAG” mă refer la experiențele neplăcute pe care le-am avut când am comandat de la anumiți selleri. Am avut multe comenzi neonorate pe care le plătisem cu cardul și a trebuit să pierd timp să recuperez banii. Și nu e doar experiența mea. Nu degeaba eMAG a introdus sistemul de account health și abia aștept să introducă review-uri pentru selleri. Să rămână doar cine merită.