Connect with us

Blogger începător la Webstock 2018

Conferințe/ Evenimente

Blogger începător la Webstock 2018

Am urmat îndemnul lui Cristian Florea și am participat ieri pentru prima dată la Webstock 2018. Evenimentul se află deja la ediția a 10-a. Am ajuns pe la 8:45 și am rămas impresionat de mulțimea de oameni care era deja acolo. Pentru mine, ca blogger începător, mi se părea că toți se cunosc între ei. Am făcut o scurtă baie de mulțime și deja am identificat niște fețe cunoscute. Bloggeri ale căror articole le citesc de mulți ani, aproape zilnic.

Am ieșit din zona de confort și am făcut networking.

Mi-am făcut curaj și am făcut cunoștință cu Radu Dumitru de la nwradu.ro . Radu este unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați bloggeri din România. A fost foarte deschis cu mine și m-a ajutat cu câteva sfaturi pe care i le-am cerut . De acolo, lucrurile pur și simplu au început să se lege. L-am cunoscut pe Marius Vasilescu de la revoblog.ro , care iar este un model pentru mine. Marius m-a făcut să mă simt parte din wolfpack. La un moment dat eram într-un cerc de discuții cu Vali Petcu (zoso.ro) , Alex Ciucă ( hoinaru.ro) , Radu Dumitru (nwradu.ro), Marius Vasilescu (revoblog.ro) și din când în când îmi erau prezentați alți bloggeri cunoscuți precum Ionuț Bunescu (bunescu.ro), Mihai Vasilescu ( (mihaivasilescublog.ro) , Dragoș Șchiopu (digipedia.ro) , Dan Dragomir (computerblog.ro) și Marian Mariciu (mariciu.ro).

Am reușit să obțin și câteva contacte de la oameni din agenții. Spre surprinderea mea, cărțile de vizită încă mai sunt foarte folosite în era noastră digitală. Eu aveam doar un tichet de parcare mai vechi…la anul o să fiu mai pregătit.

Agenda

Organizarea evenimentului a fost impecabilă și Manafu a fost magistral. Deși Instagramul a fost plaforma social media vedetă a acestui eveniment, Manafu ne-a încurajat să nu lăsăm Twitter-ul să moară. Din punctul meu de vedere, Twitter-ul este o platformă social media mult mai curată și care îți ocupă mult mai puțin timp.

În cadrul evenimentului am asistat la următoarele prezentări:

  • Cornel Amariei – inventatorul ochelarilor pentru nevăzători. Cornel mi-a dat încredere că există o speranță pentru digitalizarea administraței publice românești.
  • Andreea Esca -o știm cu toții. Mi s-a dezvăluit ca o femeie foarte productivă. Merge la sala de 3 ori pe săptămână, se documentează singură privind invitații săi din emisiunea de la radio, citește des, este mamă, soție și prezentator tv. S-a recomandat ca fiind angajatul perfect. Toate acestea pentru că este Fecioară. Visul ei este să joace într-un film la Hollywood.
  • Mihaela Noroc – creatoarea Atalsului Frumuseții, ne-a împărtășit din pasiunea ei pentru călătorie și fotografie, dar și riscurile aferente.
  • Vlad Voiculescu – fost ministru al sănătății , antreprenor și viitor candidat la primăria capitalei. Vlad pare genul de om pe care nu îl merităm în comunitatea noastră. Are atât bun simț încât pare incompatibil cu o funcție publică. El ne oferă însă modelul și ne încurajează să ne implicăm în politică.
  • Prezentarea lui Cabral am ratat-o pentru că eram implicat în partea de networking cu bloggerii menționați mai sus.
  • M-am bucurat de show-ul Deliei și am aflat că își administrează singură pagina de Instagram. Matei Dima s-a oferit însă să o ajute cu această parte , ca să se poată bucura mai mult de viața reală.
  • După amiaza am intrat la sesiunea de Influencer Marketing, unde Ioana Marzac Sigarteu, Corporate commnication Manager la Samsung, ne-a prezentat programul de influenceri și un exemplu de colaborare de succes, împreună cu Teodora Istrati de la Teo’s Kitchen

  • Florin Grozea, fondator Hit Yoursel company, ne-a prezentat-o pe Bianca Adam (Tequila), un vlogger autohton cu 1.4 milioane subscriberi pe Youtube și 500 mii followeri pe Instagram. Deși Bianca se adresează mai degrabă tinerilor din categoria de vârstă 14-20 de ani , aceasta a reușit să facă conversii în valoare de 14000 Eur pentru o companie cehă nou intrată pe piața noastră. Este un exemplu clar de succes prin “influencing”.

Apoi m-am mutat la sesiunea de Social Platforms.

  • Vali Petcu (zoso.ro) ne-a spus că deși 2017 a fost un an greu pentru bloguri ( azi mai sunt 6000 bloguri active) , 2018 a revenit în forță cu bugete și campanii mai mari.
  • Mihai Alexandru Hash ne-a dat exemplul lui Paul Logan și ne-a rugat să sancționăm ori de câte ori observăm un comportament necuvenit în online. Agențiile ar trebui să promoveze conținutul de calitate și să nu urmărească doar numerele.
  • Alexandru Negrea ne-a încurajat să ne asigurăm că site-urile noastre sunt optimizate pentru versiunea de mobil și ne-a vorbit despre influencer marketing.
  • Ultima prezentare la care am asistat a fost cea a lui Val Vesa. El m-a făcut să-mi dau seama că nu prea cunosc Instagramul. Metoda a fost foarte interactivă și a fost facilitată de kahoot.com . Am avut un quiz de 10 întrebări și la sfârșit am putut vedea câștigătorul. Bogdan Pricope a câștigat.

Găsești toate înregistrările aici.

Concluzie

Dacă ești blogger, “influencer”, vlogger, om de PR sau îți câștigi pâinea din social media, acest eveniment e de neratat. Chiar și pentru un introvert ca mine, a fost foarte ușor să stabilesc legături cu oamenii cu care simt că am atât de multe în comun. Concluzia evenimentului a fost ceva similar cu motto-ul Google, adică do no evil. Creatorii din mediul online ar trebui să influențeze într-un mod pozitiv comunitatea care îi urmărește.

Citește în continuare
Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe articole din categoria Conferințe/ Evenimente

Cele mai citite articole

Abonează-te la newsletter


Dacă îți place blogul meu:

Categorii

Sus