Connect with us

Ce mai aduce nou eMAG în 2019?

Iulian stanciu la conferinta de presa 2019

Conferințe/ Evenimente

Ce mai aduce nou eMAG în 2019?

Am participat astăzi la conferința de presă organizată de eMAG, alături de Iulian Stanciu, CEO eMag și Tudor Manea, Senior Vicepreședinte eMAG.  Cei doi au prezentat rezultatele eMAG și planurile pentru viitor.

Sectorul de ecommerce s-a dezvoltat rapid, iar numărul de comercianți, produse și clienți este în continuă creștere. Principalele arii de focus în perioada următoare sunt pe dezvoltare și investiții, inovație, markeplace și educație. Clientul rămâne principalul actor ce trebuie satisfăcut.

Ce proiecte de dezvoltare și investiții are eMAG în 2019?

  • Investiția totală eMAG în 2018 a fost de 141 milioane de euro și își propune ca în următorii 5 ani să investească peste 150 de milioane de Euro în tehnologie.
  • eMag își propune dezvoltare regională. De curând am auzit despre fuziunea cu Extreme Digital în Ungaria. Prezența eMAG se extinde la 9 țări: România, Bulgaria, Ungaria, Croația, Slovacia, Cehia, Austria, Slovenia, Polonia. Deja îl putem numi un Amazon al Europei de est. Dezvoltare și prezenta in 9 tari
  • O oportunitate pentru sellerii din România devine Ungaria. Consumul per capita în Ungaria este mai mare decât în România.  Infrastructura este mai bunăpretabilă pentru ecommerce și au o populație urbană mai mare.  
  • Își doresc dezvoltare rapidăobiectivul fiind miliard euro în 6 ani. 
  • Sediul central rămâne în România, fiind un brand românesc. Tehnologia este dezvoltată în România. eMAG se poate numi o multinațională românească. 
  • eMAG este un hub regional de ecommerce cu impact pozitiv asupra partenerilor care cresc odată cu eMAG. Aceștia aduc valoare adăugată pentru economie.  
  • Continuă să-și dezvolte angajații prin programul Future 25 , aflat deja la generația a doua  – 25 de tineri, cam de 25 de ani, care vor  conducă firma în viitor. Sunt oameni talentați și ambițioși care participă la un fel de MBA.. Aceștia vor merge în Silicon Valley  pentru a căpăta experiență.  
  • Ilead– program dezvoltare manageri – 120 de anjajați au participat în 2018 
  • Dezvoltare profesională de specialitate 
  • Upgrade – creșterea angajaților către roluri de people manager – de exemplu oamenii din call center pot avansa și deveni manageri
  • eMAG are în prezent 4860 de angajați
  • Investiții în logistică– 76 milioane de euro – depozit nou faza 1 – automatizări logistice 
  • 30 de milioane de Euro investiți în dezvoltări site și aplicația eMAG. În plus se fac dezvoltări pentru Marketplace, comerciale, infrastructură IT, catalog, software pentru logistică 
  • 33 millioane de Euro alocați pentru dezvoltarea site-urilor emag.bg, emag.hu și emag.pl 
  • Dezvoltare Fashion days în România , stă foarte bine în Bulgaria și în creștere în Ungaria 
  • Dezvoltare Sameday – serviciul propriu de curierat
  • Investiție totală de 141 milioane de euro  
  • Investiție în tehnologie care este motorul creșterii eMAG– peste 150 mil euro în următorii 5 ani 

Cum se va dezvolta eMAG Marketplace? 

  • Gama de produse s-a mărit, iar în 2019 au ajuns la 5.7 milioane de produse. 
  • 52% dintre produsele vândute pe eMAG provin de la selleri din eMAG Marketplace
  • Anul următor vordepășească 10 milioane de produse. În Franța cel mai mare retailer are 65 milioane de produse disponibile, deci există loc de creștere. Cu cât țara e mai mică, cu atât producătorii aduc mai puține produse. Aici intervine Marketplace-ul pentru a suplimenta oferta. 
  • Numărul de  selleri în 2019 – 16.350 . Există peste 100.000 de firme care fac comerț în Romania și ar putea accesa Marketplace-ul eMAG  Dezvoltare și prezenta in 9 tari
  • Peste 1000 de selleri din România vând internațional 
  • Obiectiv 2020 – 40.000 selleri în toate țările unde există prezență eMAG
  • Programul deschide România – 1300 de selleri, 2105 de categoriipeste 170.000 de produse, 12.3 milioane RON, 391.000 produse disponibile în Marketplace 
  • Dezvoltări eMAG în Marketplace  
  • Nu toți comercianții care intră sunt foarte bine pregătițidar au determinarea de a învăța și a crește. eMAG le oferă tehnologie și experiență.
  • Dezvoltări în zona  nurseryajutor pentru toți selleri noi în primele 3 luni de activitate.
  • Product health – suspendarea produselor cu rate mari de retur ( de ex. acvariichiuvete care nu erau bine împachetate) 
  • Seller support – call center dedicat pentru selleri 
  • eMAG Academy– lansat săptămâna trecută. Oferă conținut de training, 100 de articole, 130 de video-uri, 71.000 de vizite în 5 zile 
  • Conferința cu selleri de săptămâna trecută – au participat peste 2000 de selleri.  Toți au avut întâlnire cu 150 de oameni din eMAG și au avut întâlniri 1-1 cu specialiști eMAG. Daici au extras informații pentru a vedea ce probleme au și cum îi pot ajuta. 
  • My offers– Sellerii văd recomandări de stocuristatistici, cu oportunități de vânzare și crestere. De exemplu, eMAG anunță cand urmează sezonul de anvelope …”Pregătiți-vă cu oferte!”
  • Account health – îmbunătățirea indicatorilor de calitatesuspendarea sellerului dacă este cazul . Au fost 875 suspendați  în ultimele 12 luni 
  • Dezvoltări în Market Place:
  • FBE – logistica asigurată de eMAG.  Acum se află în faza de test. Ajung în curând la 30-50 de selleri care beneficiază de servicii de fulfillment. 
  • Livrare în lockere – disponibilă pentru selleri – în prezent beneficiază de acest serviciu 1100  de selleri 
  • Courier health – ajustarea volumelor curierilor pe baza de calitate și pe baza performanței.  Se pot suspenda serviciile curierilor în anumite localități. 
  • EMAG Adssellerii pot cumpăra publicitate pe eMAG 
  • Seller rating  – vor primi rating de la clienți

Ce servicii noi apar pentru clienții eMAG în 2019?

  • În prezent eMAG are în total 9.44 milioane de clienți. Cu 1.88 milioane mai mulți decât anul trecut. 975.000 dintre clienții noi provin din România
  • Se observă o creștere importantă a ecommerce-ului în zona rurală. crestre ecommerce in zona rurala
  • Traficul site-ului  a crescut, dar totul se mută pe mobil . 76% din trafic vine de pe mobil acum. Driver-ul principal este aplicația eMAG.
  • Servicii mai bune pentru clienți – viteza medie de livrare a fost îmbunătățită, a crescut capacitatea de livrare în orașele aglomerate și a fost extins cut-offul. În București a fost extins până la 12 noaptea, inclusiv sâmbăta. Asta înseamnă că dacă ai comandat până la 11:59 noaptea, ar trebui să ai comanda a doua zi. Au ajuns aici prin integrare foarte bună cu curierii. 
  • Livrare în interval orar – față de anul trecut a crescut de 4 ori mai mult . S-a datorat faptului că și Sameday a crescut. 
  • Showroom –Priority Pay- În sediul din Crângași peste 50% folosesc automatele de plată în showroom, iar  în restul sediilor se apropie de 40%.  Lansarea priority pay s-a făcut treptat. Primul aparat a fost în Crângași. Trendul de utilizare  este unul bun. 
  • Plata mai simplă – card salvat în cont – acesta este salvat la banca, nu la eMAG.  Creșterea a fost exponențială în 2018. 600.000 de conturi au activat funcția de a cumpăra cu un singur click în prezent.
  • Cardul co-brand Raiffeisen a crescut – cashback poate ajunge la 10% . 33.000 de carduri în prezent 

  • Fast refund la retur – premieră în Europa. Acesta implică returnarea instant a banilor la retur (după verificarea produsului). Restituirea banilor se face cu 1-2 zile mai rapid pentru clienți. Fast Refund este posibilă cu ajutorul tehnologiilor Visa și Mastercard și vor beneficia cei care au cardul salvat în contul eMAG. Lansarea Fast Refund va fi în iunie 2019.  
  • Dezvoltare Poșta Română – reducerea timpului de livrare – 133 oficii noi în 2019  
  • Dezvoltare rețea lockere – Easy Box – proiect  nou dezvoltat împreună cu Sameday. Acesta aduce flexibilitate pentru client  24/7. Va fi ușor de utilizat, adică…mergi cu telefonul, scanezi codul QR și se deschide cutia cu produsul tău. În total procesul este calculat la 10 secunde. Ai posibilitatea să plătești cu cardul direct  la locker.  
  • Avantajul Easy Box este rapiditatea – tot ce comanzi până la 00:00 , este livrat a doua zi în locker la 7:00 , iar comenzile plasate la 12:00,  sunt alimentate în lockere la 17:00 . 
  • Disponibilitate va fi pentru produsele vândute de eMag, Fashion Days, dar și pentru produsele eMAG Marketplace. 1100 selleri folosesc lockere   
  • În prezent sunt 60 de lockere în București și vor să aibă 300 până în octombrie. Vor fi disponibile inclusiv în alte 5 orașe mari.
  • Retur în locker – Serviciu nou din august  2019

Cum investește eMAG în educație?

investeste in educatie

  • Cea mai importanta investiție pentru eMAG, spune Iulian Stanciu este educația. Acesta anticipează o perioadă tumultoasă. Focusul trebuie să fie pe educație și asta ne va ajutacreștem pe termen lung. În România au venit investiții care au dus la o productivitate mai bunăce a dus la creșterea salariilor, și implicit la o creștere a consumului. Dar,  această schemă nu  va funcționa pe termen lung-. Creșterea salariilor va întoarce producția în statele de origine ale investitorilor, cum vedem că se întâmplă în SUA. “Totuși, educația ne va salva…nu putem rămâne pe banda de asamblaredeci trebuiefacem mai mult”…Nevoia este de a avea tineri cu educație financiară și specializați 
  • Investiția în copiii talentațiProgramul  “Hai la olimpiadă”. Acesta cuprinde 36 de centre de excelență unde se predă matematică, fizică și informatică. 5200 de copii beneficiză de suportul a 350 de profesori . Materia este peste nivelul școlar. Programul acesta unește profesorii talentați cu elevii talentați.
  • Programul este posibil prin Fundația eMAG îparteneriat cu BCR. 
  • Investiția în reducerea abandonului școlar la sate- programul “Nouă ne pasă”:
  • 12 școli din mediul rural , 480 de copii participanți , 71 de profesori 
  • Copiii fac cursuri after school și primesc o masă caldă. Profesorii sunt plătiți de eMAG. Aceștia ajută elevii să ajungă la nivelul clasei prin softuri educaționale. 
  • Reducerea abandonului în școlile care participă la acest program s-a dus către zero . 
  • Urmează extinderea la 35 de școli din toamnă. 
  • În prezent se caută noi școli pentru a participa la programul “Nouă ne pasă”.

Concluzii 

  • Îmbunătățirea serviciilor prin investiții în tehnologie 
  • Creșterea numărului de clienți și a cifrei de afaceri ca rezultat al investițiilor 
  • Marketplace are un potențial mare de creștere 
  • Dezvoltare în regiune – valoare adăugată pentru România 

 Q&A

  1. L-am întrebat pe Iulian Stanciu cum crede că va fi afectată performanța sellerilor odată ce va fi implementat rating-ul dat de către clienți. Pe scurt… răspunsul a fost că focusul eMAG rămâne pe mulțumirea clienților. Până la urmă eMAG este tras la răspundere dacă serviciile oferite nu sunt la un nivel crescut, deci sellerii vor trebui să se adapteze.
  2. Radu a întrebat despre prognoza privind ritmul de creștere și dacă există marketplace și în celelalte țări unde există prezența Emag… Ritmul de creștere al cifrei de afaceri ar fi de 10%, și..da, există marketplace în toate țările unde există eMAG.
  3. Care e cota de piață eMAG?… În prezent sunt la 4-5% în afara țării. Emag va crește atât timp cât țin cont de 4 lucruri: 1. Clientul să găsească produsul. 2. Preț bun 3. Serviciile de livrare-returfuncționeze simplu și rapid . 4 Să comanzi simplu .
  4. Din ce resurse se susțin investițiile eMAG?…  Profitul din România, credite , capital adus de la Naspers, care au investit 250 milioane de dolari în România.
  5.  Ne putem aștepta la o listare la bursa?…  eMAG își dorește listarea la bursa românească , dar nu au construit un proiect clar în următorii 2 ani. Există listarea celor de la Naspers, la Amsterdam,  unde au si deținerea eMAG.
  6. Se va introduce plata prin Bitcoin sau Paypal ?… Răspunsul a fost un nu categoric, pentru că nu există suficienți clienți care le-ar folosi.
  7. Ce ar putea veni nou pe Marketplace? Să ne așteptăm la un marketplace pentru servicii?…La începutul fiecărui an, se strâng ideile după care se prioritizează. Planul de marketplace pentru servicii există de 4 ani în plan, dar de fiecare dată a căzut . Marketplace pentru servicii ar putea intra în zona de energie, credite bancare și să funcționeze ca lead pentru diverși furnizori , dar asta înseamnă focus…sunt pe listă, dar nu intră sigur acest an.
  8. Prețurile au crescut simțitor?… Nu a fost notabil pe zona IT, dar s-a mutat cererea pe produse cu specificații mai bune. De exemplu clienții se uită la clasa energetică a unui produs. Oamenii au începutcumpere lucruri mai bune pentru că își permit. De exemplu la bicicletele vândute în România,  valoarea medie este 200 Eur.  În Germania, Olanda este de 800 Eur. În Ungaria valoarea produselor vândute este peste cea din România.  

Apasă pentru a comenta

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe articole din categoria Conferințe/ Evenimente

Cele mai citite articole

Newsletter tech în fiecare sâmbătă dimineața


RSS Feed

RSS

Categorii

Sus