Săptămâna trecută am trecut pe la GPeC Summit pentru a urmări prezentarea lui Ryan Holiday. GPeC se adresează celor implicați în domeniul E-Commerce și Digital Marketing și aduce de fiecare dată invitați de top în România.
Pe Ryan Holiday îl știam din podcastul lui Tim Ferriss și tot acolo am aflat de cartea sa, The Obstacle is the Way. Fiind fan stoicism, am savurat cartea și ți-o recomand și ție. E scrisă în stilul american, cu multe exemple și povești care să demonstreze o idee. Nu știam însă că Ryan Holiday a fost directorul de marketing al American Apparrel, unde a aplicat niște metode mai neortodoxe, dar care au funcționat.
- Înainte de prezentarea lui Ryan am aflat de la Dorin Boerescu, CEO-ul 2Performant.com, că au lansat o platformă actualizată în timp real, care prezintă statistici despre comportamentul consumatorilor în online-ul românesc. Datele provin din vânzările tranzacționate prin intermediul platformei de afiliere de către peste 700 de magazine online și afiliații lor.Vezi la adresa 2performant.com/ecommerce-statistics/ câteva statistici foarte interesante. Numărul comenzilor de pe mobil a crescut foarte mult, dar valoarea celor de pe desktop rămâne mai mare.
Prezentarea lui Ryan Holiday
Ryan a vorbit despre brand-urile cu tradiție, devenite clasice și despre modul în care s-au menținut și prosperat. Acestea sunt câteva idei care mi-au rămas în minte:
- Scopul oricărui business este să devină un monopol. Calea cea mai ușoară pentru a ajunge acolo este să fii unic.
- A menționat cartea Blue Ocean Strategy – How to create uncontested market space and make the competition irrelevant – W. Chan Kim & Renee Mauborgne care vorbește despre oceane roșii, în care afacerile sunt în competiție, și oceanul albastru în care afacerea produce ceva total nou, unde nu există competiție. Deci atunci când creezi ceva trebuie să te uiți dacă a mai fost făcut de altcineva. Dacă nu poți să fii primul, inventează o categorie care să fie nișa ta.
- Trebuie să știi foarte bine scopul produsului tău și cui i se adresează.
- E riscant să fii plictisitor în 2019. Să nu-ți fie frică de a fi controversat.
- Concentrează-te pe lucrurile care nu se schimbă privind dorințele oamenilor.
- Găsește influencerii din domeniul tău dispuși să promoveze produsul.
- Gândește-te dacă faci lucrurile care ar fi dureros dacă nu le-ai face.
M-am sacrificat și am stat cu telefonul în mână o oră pentru a împărtăși cu tine prezentarea lui Ryan Holiday. În tot timpul ăsta mă gândeam oare de ce nu mi-am cumpărat încă un trepied pentru telefon. Uitându-mă acum la clip sunt impresionat de stabilizarea de pe iPhone 11 Pro Max pentru că știu în ce hal îmi tremura mâna.