Am ajuns și în acest an la Webstock 2019, cea mai mare conferință de social media din România. Sunt la a doua participare și deja parcă m-am simțit mai în largul meu.
E un prilej foarte bun să aflu care mai sunt tendințele în domeniu și să fac networking. M-am reîntâlnit cu plăcere cu Marius de la revoblog, Radu de la nwradu.ro și Cristian Florea.
Anul trecut a fost cea de-a 10-a ediție pentru Webstock și am simțit că a fost ceva cu adevărat special. De data aceasta am preferat să petrec mai mult timp pe hol, la discuții. Totuși am asistat la câteva prezentări din sala principală.
Poți urmări toate prezentările aici.
Selly – Vlogger
Am auzit prima dată de el atunci când a apărut în revista DOR, pentru că ar fi creat o anumită controversă prezența lui acolo. Nu mă încadrez în publicul lui țintă, dar pot să înțeleg de ce îl urmăresc adolescenții. E un tânăr charismatic, ce pare că are niște obiective clare, muncește și se distrează în același timp. E o adevărată performanță să ajungi la 2.3 milioane de followeri be Youtube și nu ajungi acolo întâmplător.
Andreea Badala – Founder & Head of Desing, Murmur
Este vorba despre un designer de modă ce a creat vestimentații pentru vedete precum Madonna sau Beyoncé.
Pavel Bartoș – Actor
Îl știi de la ProTV. A povestit despre începuturile lui în teatru. Mi s-a părut amuzantă povestea când a plecat de acasă pentru a se înscrie la facultate și a uitat banii pentru înscriere. Cum nu cunoștea pe nimeni în Cluj și nu existau metode de a trimite bani rapid, le-a cerut profesorilor să-i împrumute suma necesară. Deși nu era deloc o sumă mică, un profesor i-a dat banii și i-a spus mai târziu că a fost una dintre cele mai bune investiții pe care le-a făcut. Vezi interviul întreg aici.
Rareș Năstase – senior correspondent Pro TV
Acesta a povestit despre cum social media a reușit să susțină și să promoveze proiectul România, te iubesc! Au făcut târziu trecerea de la TV la social media, dar rezultatele s-au văzut imediat.
Marius Coman – IOT Country Sales Manager, Vodafone Romania
De cel puțin un an am auzit de soluțiile IOT (internet of things) de la Vodafone și cum o să revoluționeze lumea, dar totuși au prea puține exemple de implementare. Vorbim de dispozitive ce se pot conecta la internet din locuri greu accesibile (subsoluri, munte, etc), ce pot avea o durată a baterie de până la 10 ani și au un consum mic de data mobile. Singurul exemplu de care știu câte ceva este magazinul Mega Image din Barbu Văcărescu.
„Magazinul are implementate soluții ce oferă statistici despre clienți, monitorizarea stocurilor, afișare media digitală pentru publicitate personalizată, promovarea produselor adaptată pe segmente de cumpărători, zone de interes ale vizitatorilor, managementul cozii de așteptare, Wi-Fi în magazin, sistem de feedback și de asistență pentru clienți. De exemplu, soluția care identifică zonele de interes ale cumpărătorilor monitorizează, prin intermediul senzorilor inteligenți, cele mai frecventate rute din magazin. Cu ajutorul datelor disponibile, Mega Image poate înțelege mai bine nevoile cumpărătorilor și le poate oferi beneficii imediate, precum facilitarea accesului la produsele de interes și reducerea timpului de așteptare.”
Mircea Popa – Vlogger
Este mai cunoscut sub numele de Mircea Bravo. A devenit popular prin clipul Așa a zis bunica! A vorbit despre începuturile în acest business, dar mai mult mi s-a părut auto-promovare decât împărtășirea unor sfaturi utile.
Vali Petcu – Blogger
A avut o prezentare despre exemple bune de campanii, pe care le-a văzut mai mult în afara țării, și exemple mai puțin bune. Unul dintre motivele pentru care Vali e invitat să fie speaker de fiecare dată este că spune lucrurilor pe nume. Are un stil deja clasic, direct și fără menajamente. Adică e greu să spui că nu are dreptate. Mulți așa ziși influenceri pot asigura doar like-uri, dar asta nu înseamnă și vânzări mai bune. Nu se lucrează cu metrici sau analize ci doar impresii. Practic agențiile ar trebui să comunice mai clar ce vor să obțină de la o campanie și să urmărească obiectivele prin metrici, iar influncerii să nu mai accepte campanii la care știu că nu pot livra.
Concluzie
Am întâlnit un blogger ce își câștigă traiul din taximetrie și scrie despre povești ale oamenilor care îi trec zilnic prin mașină. Nu i-am reținut numele blogului și nu l-am mai găsit. Se pare că internetul e plin de povești ale oamenilor din taxi. Morala de aici e că îți trebuie să ai o carte de vizită atunci când participi la astfel de evenimente.
Persoana aceasta era vădit interesată de cum să ajungă să-și asigure un venit secundar din blogging. I se recomanda să intre în atenția agențiilor încât să obțină fonduri din campanii. Cum afilierea e la pământ asta e cam singura metodă. Ok, dar cum intri în vizorul oamenilor din agenții? Nu e ca și cum la Webstock vin oamenii îmbrăcați pe culori încât să știi cine, ce e. Păi poți să urmărești IQads și să vezi ce agenție a câștigat vreun cont nou, iar apoi să încerci să intri în contact cu reprezentații lor pe Linkedin. O altă metodă e să apelezi la bloggeri care au contact deja cu agenții și să-i rogi să împărtășească câteva contacte cu tine, dacă ai noroc. Cea mai bună metodă rămâne să creezi conținut de calitate care să atragă mult trafic, iar atunci agențiile for veni singure la tine cu propuneri de colaborare.
Poți ajunge să câștigi bani din blogging, dar șansele să înlocuiască job-ul curent sunt minime. Parcă am auzit că sunt doar 5 oameni în România care trăiesc doar din blogging. Articolul acesta al lui Radu din 2015 este încă foarte actual. E nevoie de multă muncă și răbdare, iar dacă nu o faci cu plăcere nici nu are rost să te mai apuci.
2 Comentarii
Vezi că primul link(Webstock) duce la un trepied de pe Amazon.
Mi-ar plăcea și mie să particip la următoarea ediție, chiar dacă sunt sigur că nu m-aș simți în largul meu. 🙂 E un eveniment care poate(cu accent pe “poate”) deschide noi orizonturi unui blogger la început.
Mersi pentru atenționare. Așa e când lucrezi cu 100 de taburi. Îmi pregăteam un wishlist pentru SUA.
Păi sper să ne vedem acolo la anul. E tare evenimentul pentru că poți să îi întâlnești pe toți bloggeri pe care îi citești și să vezi că sunt oameni normali 🙂