Aveam planuri mari pentru 2020. În martie trebuia să ajung în Shanghai și Malaga, la sfârșitul lui aprilie în Franța, și apoi în mai în Germania/Belgia. Le-am ales pe sprânceană. Rambursarea pentru zborul de Shanghai am primit-o rapid pentru că biletul era luat prin Air France. Pentru zborul de Malaga a trebuit să mă zbat un pic.
În primul rând, după ce a fost anulat zborul către Malaga, Blueair mi-a oferit automat pe email un voucher cu contravaloarea biletelor ce putea fi folosit pentru alte zboruri, dar avea validitate doar de 12 luni. Pentru a cumpăra biletele folosisem un voucher ce costase 250 de lei într-o promoție de Black Friday și avea valoarea de 500 de lei. Am apreciat că Blueair a luat în considerare acest voucher, deci cumva am ieșit pe profit cu 250 de lei.
Fiind incertă situația pentru perioada viitoare am decis să scriu un email în secțiunea de contact (întrebări generale) și să le cer rambursarea în contul din care am făcut plata. Am primit confirmarea automată pe email cu numărul cererii. Și am așteptat…
Apoi mi-am pierdut răbdarea și am sunat la 0318 210 120(număr cu tarif normal, Lu-Vi: 09:00-18:00). Spre surprinderea mea mi-au răspuns foarte rapid. Am oferit operatorului numărul de confirmare, și i-am cerut să-mi ramburseze banii pentru zborul anulat. Mi-a spus că a întregistrat cererea și că va dura cel puțin 2 luni până să îi primesc.
În cele din urmă am primit confirmarea de mai jos pe email și acum aștept….
Stimate domnule X, Va multumim pentru interesul acordat companiei noastre! Referitor la solicitarea dumneavoastra, va informam ca au fost efectuate procedurile pentru rambursarea sumei totale achitate pentru biletele dumneavoastra si au fost trimise catre Departamentul de Rambursari. Suma achitata va fi returnata pe acelasi card de credit cu care a fost efectuata plata, im termen de minim 60 zile lucratoare. Pentru mai multe informatii, va stam la dispozitie prin intermediul unui nou formular de contact (https://www.blueairweb.com/
ro/ro/contact/ ) sau prin intermediul departamentului nostru de Servicii Clienti (https://www.blueairweb.com/ ro/ro/contact/ ) derulati pagina in jos, selectati ‘Telefon” si tara din care ne contactati).
Nu pot să nu observ că au un typo (im termen) în mesaj și nu folosesc diacritice.
O să mă pot declara mulțumit de această soluție atunci când am să primesc banii în cont. Blueair începuse cu stângul comunicarea privind anularea zborurilor, dar mi se pare că pe parcurs s-au redresat. Acum oferă informații actualizate aici.
România a suspendat toate zborurile spre și dinspre următoarele țări:
- Italia – până pe 20 aprilie 2020
- Spania – până pe 14 aprilie 2020
- Germania – până pe 8 aprilie 2020
- Franța – până pe 8 aprilie 2020
Update 1
În ultimul email primit de la Blueair a precizat un nou termen…Blue Air va demara procesul de rambursare a intregului cost al biletului achizitionat, pentru zborul anulat, dupa trecerea unei perioade de 120 de zile de la incetarea starii de urgenta instituita de catre Presedintele Romaniei.
Update 2
Blue Air a implementat un portofel electronic unde a transferat banii pentru cursele anulate pentru fiecare utilizator. Ai posibilitatea să folosești acele fonduri pentru a cumpăra alte bilete de avion timp de 24 de luni. Eu am găsit banii transferați în portofelul Blue Air, dar nu am găsit data scadentă.
Portofelul Electronic Blue Air este creat pe baza adresei de e-mail furnizate la momentul rezervării. Trebuie doar să accesezi această pagină și să utilizezi adresa e e-mail furnizată la momentul rezervării. În cazul în care va fi prima autentificare pe site-ul Blue Air va trebui sa introduci adresa de e-mail și să accesezi funcția de recuperare parolă. O parolă temporară va fi creată pentru tine.
Pentru situatia in care Portofelul Electronic Blue Air Wallet nu a aparut automat in contul tău, va trebui să contactezi zbor.anulat@blueair.aero
Update 3
Între timp am mai trimis o cerere către zbor.anulat@blueair.aero pentru returnarea banilor și am primit acest răspuns:
„Rambursarea banilor poate sa dureze destul de mult avand in vedere conditiile de incertitudine in care ne aflam. V-am inregistrat cererea de rambursare dar nu va putem oferi insa o data exacta la care se va procesa.
Cea mai rapida varianta de a va recupera banii ramane transferul contravalorii rezervarii/rezervarilor anulate in wallet, urmand sa ii puteti folosi imediat pentru achizitionarea de noi bilete/servicii de pe website-ul Blue Air. Daca va razganditi asupra metodei de rambursare si veti dori totusi sa acceptati wallet, ne puteti anunta pe aceasta cale.”
Update 4
I-am mai întrebat de sănătate printr-un mail la zbor.anulat@blueair.aero și pare că adresa a fost desființată.
Stimate Client,
Va multumim pentru mesajul dumneavoastra! Din pacate, aceasta adresa de e-mail nu mai este disponibila.
Daca aveti un zbor anulat – puteti sa va schimati data zborului, fara costuri suplimentare sau puteti solicita incarcarea sumei achitate direct in portofelul electronic Blue Wallet, accesand rezervarea dumneavoastra: https://www.flyblueair.com/ro/
Daca doriti rambursarea sumei pentru un zbor anulat – Cererea de rambursare poate fi inregistrata completand formularul urmator: https://www.flyblueair.com/ro/
Daca deja ati inregistrat o cerere de rambursare pe o rezervare anulata si v-am confirmat intr-un mesaj anterior primirea ei, vă rugăm NU mai completati o alta solicitare de rambursare.
Datorită volumului mare solicitari de rambursare datorate pandemiei , va asiguram ca vom incepe rambursarea biletelor anulate catre pasageri, imediat ce intram in posesia imprumutul aprobat si garantat de catre stat. In momentul in care banii sunt virati in conturile companiei, vom incepe sa efectuam plati catre pasageri si estimam un termen de maxim o luna pentru a finaliza.
V-am furnizat un termen initial de rambursare, care a fost depasit, din cauza birocratiei ingreunate de a obtine creditul garantat de stat.
Daca solicitare dvs nu se regseste in categoriile de mai sus ne puteti contacta fie in Call Center sau in scris, accesand: https://www.flyblueair.com/ro/
Va multumim anticipat pentru intelegerea de care dati dovada si va asiguram ca depunem eforturi ca fiecare pasager sa primeasca raspuns la solicitarile sale.
Cu stima!
Echipa Blue Air
Dacă ai reușit să primești banii de la Blue Air pentru zborurile anulate în timpul pandemiei te rog să lași un comentariu.
Update 5
Se pare că Blue Air a început să ramburseze banii…https://mariuscucu.ro/blueair-a-returnat-banii-din-2019/
Update 6
Pentru că am și alte lucruri de făcut decât să urmăresc dacă au intrat banii de la Blueair până la urmă am cedat. Întâmplarea face că am închis contul în care urma să mi se ramburseze banii și am decis să cer transferul fondurilor în Blue Air Wallet.
Am sunat în call center și am avut norocul să-mi răspundă cineva după numai 7 minute de așteptare. Data trecută așteptasem vreo 40 de minute și mi s-a închis singur apelul.
Am oferit codurile de rezervare și mi s-a spus că vor face verificările și în 3-4 zile lucrătoare ar trebui să mi se activeze Blue Air Wallet. Am sunat vineri, iar marți m-am logat în contul meu Blueair și când am dat click în dreapta sus pe numele meu a apărut o secțiune nouă numită Profil. Aici am găsit disponibilă suma ce trebuia să-mi fie restituită pe care o voi putea folosi la alte curse. Din câte am înțeles valabilitatea fondurilor este de 2 ani și se pot folosi pentru mai multe bilete.
După un an și jumătate de așteptare consider acest capitol încheiat pentru mine.
27 Comentarii
Cum adica „termen de minim 60 de zile lucratoare”? Adica trebuie sa astepti cel putin doua luni? Suna aiurea, ma asteptam sa existe un termen maxim, nu un termen minim
Așteptările noastre nu sunt în conformitate cu realitatea. Eu sper doar să recuperez banii. Îi mai sun după 60 de zile să vedem ce se mai întâmplă…