fbpx
Connect with us

Raiffeissen introduce dobândă pentru top-up-ul pe Revolut pentru cardul de credit

card cu credit oferit casierului

Articole

Raiffeissen introduce dobândă pentru top-up-ul pe Revolut pentru cardul de credit

Am observat de curând o tranzacție cu titlul dobândă( cu semnul -) pe cardul de credit de la Raiffeissen și i-am contactat pe mail la centrala@raiffeisen.ro pentru a afla mai multe detalii. Mailul l-am trimis pe 8 aprilie, pe 15 aprilie mi-a răspuns cineva care mi-a spus că sesizarea a fost  transmisă la analiza către departamentul implicat. Pe 27 aprilie am primit răspunsul de mai jos. Deci a durat 19 zile în anul coronavirusului să primesc un răspuns de la o instituție privată. Puțin mai bine decât la stat.

Folosesc cardul de credit pentru beneficii, niciodată pentru rate sau credit.

Dobândă : Sumă de bani care se plătește (de obicei în procente) creditorului pentru banii împrumutați.  De obicei sunt obișnuit să primesc bani când e vorba de dobândă la contul de economii, dar aici Raiffeissen mă împrumută pe mine.

Acesta este informarea primită de la Raiffeisen privind top-up pe cardul Revolut folosind cardul de credit:

“Va multumim pentru mesajul transmis.

Referitor la aspectele semnalate in sesizarea cu nr. … va informam faptul ca dobanda in valoare de X Lei a fost calculata pentru transferurile de fonduri efectuate catre revolut efectuate pe raportul emis in 22.02.2020.

Cardul de cumparaturi este un produs destinat in special platilor la comercianti pentru care banca ofera perioada de gratie, dar si rate fara dobanda in reteaua de magazine partenere.

Incepand cu luna ianuarie 2020 am definit un nou tip de tranzactii ce se pot efectua prin intermediul cardului dvs de cumparaturi, transferuri de fonduri (de ex. catre Revolut, Orange Money etc.), in acest sens fiind informat prin raportul de activitate emis in data 22.10.2019

Prin Transfer de fonduri se intelege acea operatiune de plata efectuata cu scopul de a alimenta cu fonduri un alt cont de card, cont curent, cont de moneda electronica, cont de economii/depozit si orice alt cont similar.

Contractul de card de credit nu a reglementat pana la data ultimei modificari acest tip de tranzactii, fiind un mod de a utiliza limita mai recent devenit posibil, pe langa utilizarile clasice ale unui card (pentru tranzactii la comercianti si retrageri de numerar).

Dobanda reclamata a fost perceputa corect, coform conditiilor contractuale in vigoare, fiind datorata din data efectuarii tranzactiei pana la data rambursarii sumei utilizate.

Intrucat sunteti un client important pentru Raiffeisen Bank si pentru ca ne dorim sa pastram si sa dezvoltam colaborarea pe care o avem, am decis sa va stornam dobanda perceputa pe raportul emis in data 23.03.2020 in valoare de X Lei.

Pe viitor, va recomandam sa aveti in vedere ca banca ofera perioada de gratie pentru platile la comercianti iar pentru tranzactiile de tip transferuri de fonduri si retrageri de numerar percepe dobanda.

Speram ca informatiile puse la dispozitia dumneavoastra sa lamureasca aspectele sesizate, va multumim pentru intelegere si va asiguram de intreaga noastra disponibilitate de colaborare.”

Ce am înțeles eu de aici

  • Raiffeisen m-a informat încă din octombrie 2019 despre această schimbare prin raportul de activitate, adică lista de tranzacții din luna respectivă…numai că era menționat undeva pe pagina 5 din 8, iar pagina 4 era goală. Foarte ușor de omis. Îmi trimit pe mail toate comunicările irelevante iar ceva atât de important îl pun undeva ascuns într-un document atașat. Am verificat raportul la care fac referire, iar limbajul era foarte specializat. Nu cred că mi-aș fi dat seama ușor că e vorba de un top-up către Revolut.
  • Nu știu cum se calculează această dobândă. Aștept să primesc răspunsul. Sper să nu dureze iar 19 zile. Între timp mi-a mai apărut încă o tranzacție similară.
  • Am mutat cardul legat la Revolut pe ING pentru a evita aceste probleme. Din câte știu…ING încă nu percepe vreun comision pentru top-uri pe Revolut.
  • Am apreciat că Raiffeisen mi-a stornat dobânda percepută din proprie inițiativă. Am mai avut o situație în care am ratat o plată de ramburs la cardul de credit (singura dată!) și mi-au restituit suma la cererea mea. Probabil sunt multe persoane care nici nu au remarcat acea tranzacție în urma top-uri-lor pe Revolut.
  • Nu îmi este clar dacă dobânda se aplică și pentru top-uri de pe cardul de debit. Am cerut clarificare.
  • Pot să înțeleg de ce Raiffeisen și alte bănci din România au apelat la această măsură. Știu că sunt utilizatori  care abuzau de cardurile de credit, transferând bani către Revolut și apoi rambursând pentru a obține mai multe beneficii. De exemplu transferau o sumă de bani mare către Revolut care apărea ca o cheltuială, iar în urma ei primeai puncte de loialitate de la Vodafone cu care putea să-ți cumperi telefoane și accesorii din magazinul online. Apoi transferai aceiași bani din Revolut în contul respectiv ca ramburs.
  • M-am gândit și eu la un moment dat la schema de mai sus, dar ceva m-a oprit să o folosesc. Am folosit cardul de credit doar pentru rapiditate la top-up. Pe cel de debit nu țin sume mari de bani. Oricum folosesc Revolut din ce în ce mai puțin în această perioadă. Aplicația de mobil la Raiffeissen a fost îmbunătățită mult în ultima vreme și n-am mai intrat de mult pe desktop…dar tot e mult mai ușor să trimiți bani unui contact prin Revolut.

Lista aceasta e o referință bună și pare că este actualizată periodic cu băncile care introduc comisioane pentru top-up-uri pe Revolut. Nu știu cine o menține, dar a făcut o treabă bună. Cred că sunt useri de pe un forum Softpedia.

 

2 Comments

2 Comments

  1. Roxana Stoica

    29/04/2020 at 5:45 pm

    Cred ca ar fi corect sa scrii din titlu ca este vorba de un card de credit. Mi se pare un titlu tendentios. Un card de credit are un regim special de folosire si un mecanism diferit de comisionare. Dupa cum probabil stiti obtinerea lui se face dupa o analiza de dosar asemanatoare cu cea de la un credit de nevoi personale.

    • thegadgetist

      29/04/2020 at 5:52 pm

      Bună Roxana! Am luat în considerarea cererea ta și am modificat titlul. Dorința mea a fost doar de informare, nu să fiu tendențios. Știi cumva dacă Raiffeissen aplică comision pentru top-up-uri folosind cardul de debit?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe articole din categoria Articole

Cele mai citite articole

RSS Feed

RSS

Categorii

Newsletter tech în fiecare sâmbătă dimineața

Fă bine și protejează-te!

masti emag
Sus