Am scris un articol despre unde poți repara o imprimantă Canon așa că hai să fac unul și pentru Epson.
Primisem pentru review o imprimantă Epson L3160 și mi-a plăcut atât de mult încât mi-am cumpărat și eu una. Am folosit-o cu succes, dar în perioada vacanțelor a cam stat pe bară. Când am revenit și am vrut să printez o pagină, mi-am dat seama că nu mai printa culorile negru și magenta. Am rulat o curățare automată din setări, dar nu s-a rezolvat. Imprimanta mai are o funcție de curățare extensivă prin care folosește multă cerneală, dar am zis totuși să nu o stric cumva mai rău.
Nu eram sigur dacă imprimanta mai era în garanție. Pe certificat scria că e valabilă un an sau 3 ani garanție extinsă de la Epson. Problema era că uitasem să înregistrez imprimanta pe site-ul Epson pentru a beneficia de garanția extinsă. Acest lucru se face în primele 30 de zile de la cumpărare.
Unde găsești service-ul Epson pentru imprimante?
Pe site-ul Epson nu am găsit o listă cu service-uri autorizate. Apar doar două numere de telefon pentru suport.
I-am găsit însă pe Google pe cei de la MB Distribution. Au sediul la adresa București, Sector 2, Str. Barbu Văcărescu nr. 162.
Cât costă constatarea?
Constatarea problemei costă 75 lei + TVA. Dacă se dă acordul pentru reparație această sumă este dedusă din costul total.
Cât durează reparația la service-ul Espon?
Eu am dus imprimanta într-o luni și miercuri am primit emailul cum că pot ridica imprimanta a doua zi.
Concluzie
Acesta nu e un articol plătit(aș vrea eu). Mă declar mulțumit de serviciile celor de la MB Distribution. Băiatul de la recepție a avut răbdare să verifice dacă imprimanta mea mai era în garanție. Din fericire aveam garanția de 2 ani, nu 12 luni cum scria în certificat. Venisem nepregătit, fără factura printată, și a acceptat să i-o trimit pe email și a printat-o el.
Băieții de la service au făcut o curățare a capetelor de printare și acum totul merge ok. Am primit sfatul să încerc să folosesc imprimanta cel puțin săptămânal ca să nu se mai înfunde capetele.
2 Comments
BUNA ZIUA-AM IMPRIMANTA EPSON L14150 NU MAI POT IMPRIMA -APARE EROARE IMPRIMANTA 034004,AM TOT OPRIT APOI AM DESCHIS SI TOT ASA.
Se pare că eroarea 034004 (sau E‑01) la imprimanta Epson — inclusiv modelul L14150 — indică o problemă de tip “paper jam” (blocaj de hârtie), chiar dacă nu se observă vizual resturi de hârtie — cunoscută și drept „phantom paper jam” (blocaj fantomă) .
⸻
Ce poate cauza această eroare?
• Blocaj aparent invizibil, eventual un fragment fin de hârtie sau etichetă care a rămas în sistemul de alimentare  .
• Sensor sau senzor de rotație defect, mis‑aliniat sau murdar, care semnalează eronat o blocare .
• Cabluri flexibile interne (FFC) deconectate sau deteriorate — dacă sunt deconectate, pot declanșa eroarea .
• Probleme cu motorul sau placa logică, care împiedică deplasarea corectă a capului de print sau rolelor — semnalat de tehnicieni externi .
• Depuneri de praf sau murdărie pe ocazii, în special pe role sau senzori — recomandat să fie curățate  .
⸻
Ce poți încerca, pas cu pas
1. Reset hardware simplu
• Oprește imprimanta, deconecteaz-o complet timp de 1–2 minute și apoi repornește-o. Uneori, o resetare hardware simplă poate elimina eroarea temporar .
2. Inspecție atentă și curățare
• Deschide panourile (față, spate, laterale) și verifică cu o lanternă pentru orice urme de hârtie, etichetă ruptă sau fragmente minuscule. Folosește bandă adezivă pentru a extrage eventuale bucățele greu accesibile  .
3. Curățare role și senzori
• Cu o lavetă fără scame umezită cu alcool izopropilic, curăță rolele de alimentare și zona senzorilor de hârtie. Menține uscată zona după curățare .
• Pe Reddit, un utilizator spune sugestiv:
„most likely you will need to open it up and clean up those sensors and try to align them correctly.” 
4. Verificarea senzorului rotativ și a FFC-ului
• Dacă te simți confortabil, deschide imprimanta și verifică cablul FFC conectat la senzorul rotativ. Asigură-te că este bine înfipt și că senzorul nu este crăpat, mis‑aliniat sau deteriorat .
• Dacă senzorul este rupt, trebuie demontat și înlocuit cu unul compatibil (cu același număr de pini). Reconectează-l corect la placa de bază, fără a strânge excesiv șuruburile — alinierea este critică .
5. Testare
• Sistemată imprimanta după aceste verificări, pornește‑o și încearcă un print sau copiere (dacă are funcție de copier). Dacă mișcarea e liberă și eroarea nu mai apare, ai rezolvat problema .
6. Când apelăm la service
• Dacă eroarea persistă, este posibil să fie o problemă hardware greu de remediat acasă: motor blocat, senzor defect sau placă logică avariată .
• Dacă imprimanta este în garanție, contactează Epson pentru service. Altfel, poți apela la un service local de reparatii imprimante.