În urma experienței de mers cu trotineta Lime, m-am gândit să centralizez ofertele noilor sisteme de ride sharing a trotinetelor electrice, și să creez un comparator de prețuri.
Nume serviciu | Preț deblocare | Preț/minut | Disponibilitate |
Bolt | 0 lei | 0,6 | full time |
Lime | 3 Lei | 0,6 Lei | full time |
Splash | 3 lei | 0,5 Lei | full time |
Flow | 2 Lei | 0,6 Lei | Luni – Joi: 07:00 – 23:00 Vineri – Duminică: 07:00 – 24:00 |
Wolf-e | 2 Lei | 0,5 Lei | full time |
Melc | 2.5 lei | 0,5 Lei | full time |
Deși cei de la Wolf-e au fost primii care au apărut pe piața noastră, în prezent, aș spune că trotinetele Lime sunt cele mai populare.
Cei de la Flow menționează în aplicația lor că au 1000 de trotinete, dar eu încă nu le-am văzut pe stradă. În schimb, văd trotinete Lime peste tot.
Acestea sunt pachetele de activare a conturilor celor 3 servicii de închiriere trotinete electrice:
Pachete activare cont Lime
Lime propune pachete de 50 de lei, 100 de lei (primești 5 lei) sau 250 de lei (primești 10 lei). Aici activarea contului este cea mai scumpă dintre cele 3 servicii disponibile, dar în același timp creează și un angajament utilizatorului să continue să folosească sistemul Lime.
Pachete activare cont Flow
Flow are pachetul GO de 10 lei (primești 2 lei), RUN de 30 lei (primești 10 lei), FLOW de 50 de lei (primești 25 de lei) și MAXI de 100 lei (primești 70 lei). Dacă aduci trotineta la un loc de încărcare primești cadou 2 lei. Pachetele Flow mi se par fragmentate și dau prea multe opțiuni utilizatorului. Mi se pare complicat sistemul lor de încheiere a cursei prin legarea trotinetei cu un dispozitiv special.
Pachet activare cont Wolf-e
Cei de la Wolf-e au o strategie diferită față restul competitorilor. Activarea contului costă doar 1 RON, iar contul va fi încărcat de fapt cu 2 RON. Este exact sumă necesară pentru deblocare.
Concluzie
S-a anunțat deja moartea acestor servicii de închiriere trotinete electrice, motivul principal fiind faptul că nu ar fi sustenabile. Experții au calculat că trotinetele nu sunt atât de fiabile încât să înceapă să facă profit pentru aceste companii. Rămâne de văzut totuși cine o să reziste și o să domine.
Americanii de la Lime au intrat puternic pe piață cu un număr mare de trotinete. Au prețul cel mai mare pe minut de călătorie, dar disponibilitatea sporită pare să facă diferența.
Brandul Flow mi se pare că nu este încă bine conturat și impun prea multe restricții utilizatorilor.
Cei de la Wolf-e au o strategie diferită. Aceștia nu vor avea un model bazat pe juiceri, adică acei indivizi care culeg trotinetele de pe stradă și le duc la încărcat. Sistemul lor este de a face totul in house. Asta înseamnă că trotinetele vor fi monitorizate mai bine și vor trece prin reparații mai frecvente. Prin urmare, ar trebui să aibă o fiabilitate mai bună. În același timp, mi se pare că pierd mult pentru faptul că trotinetele sunt disponibile doar de luni până vineri. Probabil se adresează celor care fac naveta și mai puțin turiștilor sau celor care vor o plimbare de agrement.
În concluzie, toți 3 își doresc să aducă mai multe trotinete încât să crească disponibilitatea. Diferențele de preț sunt minime. În final, probabil vei închiria trotineta care se află cel mai aproape de tine.
Eu mă bucur că avem mai multe opțiuni de a naviga prin oraș. Consider că trotinetele electrice pot fi o soluție bună pentru rezolvarea traficului în București atâta timp cât se respectă regulile de circulație.
Surse
https://start-up.ro/totul-despre-trotinetele-electrice-wolf-e-rides-din-bucuresti/
Fotografie de Nicolas I.