În fiecare an renegociez contractul de telefonie mobilă cu cei de la Vodafone. Sunt abonat Vodafone de la început și am rămas fidel pentru că sunt mulțumit de serviciile lor. Nu m-au plătit să spun asta…
De ce nu am trecut la cartelă?
- Având un card de cumpărături Vodafone reușesc să adun suficiente puncte de loialitate încât să-mi cumpăr un gadget nou în fiecare an.
- În plus, beneficiez și de trafic în roaming pentru care se plătește suplimentar la cartelă.
- Am posibilitatea să negociez oferte personalizate în fiecare an.
Ce îmi propun pentru noul contract?
În general, încerc să reduc de fiecare dată câte puțin prețul abonamentului și să mai obțin câte un beneficiu suplimentar, de exemplu să măresc traficul de date inclus. Niciodată nu accept să-mi crească prețul abonamentului și niciodată nu accept ca termenul contractului să fie mai mult de 1 an.
În stilul cărții „I will teach you to be rich” de Ramit Sethi, analizez oferta mea actuală în contul My Vodafone, ceea ce se oferă pe piață pentru un abonament nou și ce-mi propun să obțin pentru anul următor.
Cum să contactezi departamentul de fidelizare Vodafone?
Uitându-mă la oferta de abonamente noi, am văzut un pop-up care mă informa dacă vreau să reînnoiesc abonamentul să sun la *3333. Zic… ia uite, au făcut un număr dedicat ca să-mi fie mie mai ușor! Sun și-mi răspunde un operator care nu face decât să-mi prezinte ofertele actuale, la prețuri mai mari decât ce aveam eu negociat. Îi explic că sunt client fidel, am toate facturile plătite la timp și nu doresc să cresc prețul abonamentului. Atunci operatorul îmi spune că ar trebui să iau legătura cu departamentul de fidelizare și că el de fapt nu poate să-mi facă o ofertă personalizată. FAIL!
O iau de la capăt și sun la *222. De obicei îmi răspundea robotul…îi rosteam „reînnoire contract” și cineva mă suna după câteva zile. De data aceasta când a intrat robotul a trebuit să apăs pe zeci de taste și m-am pierdut prin meniu.
Într-un final le-am scris un mail, în formularul de asistență, unde am selectat la tipul solicitării: renegociere sau reînnoire contract/ portare în altă rețea. Am precizat că doresc renegocierea contractului pentru încă un an, iar după trimiterea emailului am primit o confirmare cum că voi fi contactat după 48 de ore.
Am fost contactat după 7 zile lucrătoare. Nu-i mult, nu-i puțin. Operatorul Vodafone nu părea că avea lecțiile făcute, deși menționasem toate detaliile în solicitare. De obicei când suni pentru o negociere te aștepți la o anumită agresivitate. Adică tu ceri ceva ce ți se pare pertinent (pentru că la cartelă e mai ieftin) și să ți se spună că nu se poate. Aici nu a fost cazul. Mi s-a propus să-mi scadă prețul abonamentului și să-mi ofere trafic suplimentar de date fără să trebuiască să cer eu. Totul a decurs rapid și natural.
Concluzie
După convorbire am primit un email cu contractul atașat, l-am studiat și am selectat butonul cu „Acceptă Ofertă”, fără să trebuiască să mai semnez și să scanez.
Află că abonamentul Smart 9 nu este cel mai ieftin la Vodafone, dacă ești un client fidel. Se poate negocia chiar la Smart 7. Tu poți să încerci să ceri și Smart 4 să vezi ce se întâmplă 🙂 Îți recomand să ceri și pachetele Social&Chat și Video nelimitat (poți alege 2 din cele 5 disponibile) pentru că îți pot salva multe date mobile.
Update
Anul acesta am obținut un abonament de RED10 redus la 6 Eur cu un bonus de 100GB de date mobile + alte bonusuri care mă duc la 121GB. Am cerut același beneficii și pentru soție, dar celălalt operator nu credea că se poate așa ceva. M-a pus să-i trimit pe mail oferta după care n-a mai dat niciun semn. Deci depine peste cine dai. Dacă nu acceptă cererile tale, încearcă din nou peste ceva vreme.
Spor la negociere!
Foto de Travis Essinger
1 Comentariu
Cea mai bună ofertă o primești când încerci să te muți la alt operator.